Sen förskolestart

Flera gånger i veckan känner jag sådan stor tacksamhet för att AA har möjlighet att vara hemma med oss fram tills hon är över två år.
 
Jag förstår att det finns familjer som inte har något annat val än att låta barnen börja på förskola/dagmamma vid ett års ålder. Däremot tycker jag att man ska undvika det om man har möjlighet.
Sedan finns det undantag förstås. Några barn kräver redan vid ett års ålder mycket stimulans och umgänge med andra barn.
 
Att låta AA börja på förskolan redan vid ett års ålder, det vill säga för nästan tre månader sedan, hade känts förfärligt. Hon verkar inte redo för förskola på ett bra tag.
 
Däremot hoppas jag att hon är redo när det väl är dags om knappt ett år. Vi förbereder henne genom att ta med henne till öppna förskolor för att träffa andra barn och vuxna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0