En kusin till!

I måndags blev jag moster! Fem dagar efter beräknad förlossning kom barnens andra kusin till världen.

Jag besökte systerdotter igår, efter att de kommit hem från BB. Hon var nästan exakt lika liten (i både vikt och längd) som när syster själv föddes. Så föräldrarna får försöka ge extra ersättning.

När jag berättade om nyheten i måndags var könet det första B frågade om: ”Vad blev det?” Därefter ”Vad ska hon döpas till [sic]?” och ”När ska vi hälsa på henne?” Namnet på flickan är inte riktigt klart än och föräldrarna vill avvakta med de flesta besök ett tag, vilket är förståeligt, särskilt besök av småbarn.

Jag hoppas att kusinerna kommer att ha mycket glädje av varandra, precis som jag själv haft mycket glädje av alla kusiner under min egen uppväxt. Åldersskillnad har inte alltid spelat så stor roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0