Vi har blivit med studsmatta

Jag trodde (och hoppades) att vi aldrig skulle få in en studsmatta på tomten.

Men för två veckor sedan övertalade A mig om att vi skulle köpa en, förvisso liten, men ändå påtaglig. Hans argument var att barnen alltid har varit sams när de hoppat på (andras) studsmatta och att vi då inte behöver roa/aktivera dem.

Argument som verkligen bet på mig eftersom jag ofta är i trädgården och pysslar när det är fint väder. Barnen vill nästan alltid gå till lekplatsen och är de kvar på tomten behöver man ändå leka eller se efter dem. 

Riktigt så bra blev det såklart inte. Barnen är ofta sams, men de kräver ändå en hel del uppsikt för att undvika konflikter och skaderisk när de är på studsmattan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0