Borta från familjen

I helgen har jag för första gången varit borta från familjen sedan AA föddes.
 
Den första dagen var det frihetskänsla. Det var skönt att få åka bort och uppleva saker utan att behöva anpassa sig efter barnen.
 
Andra dagen kände jag saknad av A. Jag hade velat uppleva och göra saker tillsammans med A. Jag kände att jag saknade både samtalen med honom och att ha honom vid min sida.
 
Tredje och sista dagen jag känt tomhet efter barnen. Jag har längtat efter att få uppleva och visa saker för dem och berätta eller förklara saker för B. Jag har saknat att ha dem nära och att få se dem le eller skratta.
 
Jag inser att min frånvaro var kort och att vi snart är tillbaka i våra gamla rutiner. Då kommer detta vara nästan glömt och jag får längta till nästa andningspaus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0