Färger i AA:s rum

AA:s rum är under kontinuerlig, men just nu vilande inredning. Senast hängde jag upp en honeycomb från B:s rum. Dessförinnan hängde jag upp vimplar och bytte taklampan (till B:s gamla vita Eos). Och A skruvade upp en hylla/krokar bakom dörren.
 
Det tog ganska lång tid för mig att komma fram till med vilka färger jag ville inreda AA:s rum. Min första tanke var att använda vitt och grått som bas tillsammans med en accentfärg. Detta eftersom jag tänkte att vi i framtiden eventuellt skulle kunna slå ihop de båda barnens möblering och inredning om de skulle vilja dela rum. B:s rum är ju vitt med ganska mycket grått i ett par olika nyanser, med ljus- och gammel-/smutsrosa som accentfärg samt ett fåtal inslag av guld. Denna idé föll på att jag inte kunde hitta någon accentfärg till AA:s rum.
 
Efter lång tids vila från färgfunderingar kom jag fram till att vitt och svart skulle vara basen i AA:s rum och att barnen skulle dela accentfärgen gammel-/smutsrosa och de guldiga detaljerna.
 
Nästa projekt i AA:s rum är att låta sy upp en hissgardin av svartvitt tyg som jag redan köpt och därefter hänga upp en svartvit tavla som också redan är inköpt.
Vimplarna (utom en), några förvaringsboxar och sängkläder är svartvita. Hyllan/krokarna bakom dörren är vit och så har hon förvaringsväskor i smutsrosa.
 
Jag försöker verkligen inreda med möbler, textil och detaljer som inte är alltför barnsliga så att barnen ska kunna använda dem länge, eller i alla fall flera på år. Jag hoppas att jag lyckats/lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0