Syskonolikhet: kläder

B har aldrig varit särskilt intresserad av kläder och har till exempel aldrig krävt att hon ska ha på sig klänning, eller något annat plagg, till förskolan, tack och lov. Dock kan hon uttrycka att vissa kläder, hennes egna, mina eller i butik, är fina.
 
Hon verkar också både uppskatta och känna sig fin i klänning. Liksom hon kan säga att jag är fin vid de tillfällen jag har klänning på mig. Men jag tror att det egentligen beror på att hon lärt sig när vuxna berömmer kläderna.
 
AA däremot älskar redan nu att ha klänning på sig och kan kräva det. När hon känner sig fin ställer hon sig framför spegeln och säger "fin" på kantonesiska.
 
Jag kan tänka mig att hennes intresse för kläder (och utseende) kommer att växa. Och att vi om något år kommer att bråka om vilka kläder hon ska ha på sig till förskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0