Farväl utan tårar

Vilken lättnad att få lämna AA när hon inte är ledsen. I torsdags var det trolldag på förskolan så när jag lämnade barnen, och framförallt AA, försökte jag påtala vilken spännande dag de hade att se fram emot.

AA har först lite nedstämd och klängig när jag hade hängt upp hennes ytterkläder och hon trodde att jag skulle gå. Men när vi hade pratade lite om trolldagen och hur vi skulle säga hej då hoppas hon glatt omkring.

Först kramades och pussades vi. Därefter vinkade jag till henne utanför fönstret och AA vinkade glatt tillbaka. Sedan sprang hon iväg för att leta upp pedagogen.

Vilken lättnad att kunna gå ifrån förskolan utan en liten klump i bröstet som jag tidigare gjort varje gång jag lämnat och AA gråtit och skrikit upprört.

Nu ska man nog inte tro att det är nu förändringen skett utan det kan nog vara så att vi är tillbaka till de svåra lämningarna igen nästa vecka. Men det kanske finns hopp om att lämningarna blir lättare framöver. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0