Helg utan avkoppling

Att under en rätt tuff arbetsvecka veta att en helg ensam med barnen inväntade kändes inte det minsta avkopplande. Under lördagseftermiddagen fick jag i alla fall lite avlastning från mina föräldrar och slapp laga middag.

Det blev inte så många timmars sömn som hade behövts för min del eftersom en del hushållssysslor återstod på kvällarna. Dessutom förberedde jag efterföljande morgon för att det skulle avlöpa smidigare.

Trots det uppstod en del konflikter och barnen var inte alltid samarbetsvilliga. Att ensam sköta matlagning och hushåll ledde även till mindre tid för lek och mys än tänkt.

När AA sedan inte ville sova middag på lördagen såg jag hur en och en halv timmes egen tid försvann. Hon somnade dock på andra försöket och jag kunde få lite gjort.

Det kändes härligt att få ligga mellan mina två tryggt sovande barn! Men att sova mellan två barn som väckte mig (trots att de själva sov) ledde till ganska störd sömn. De sov dock bra båda två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0