Första vabbet

Igår vabbade jag för första gången. När vi kom till förskolan blev AA hemskickad av pedagogen eftersom hon har höstblåsor. Vi har trott att det är (en värre variant av) hennes vanliga hudirritation eftersom den har visat sig runt handleder och på benen där den brukar förekomma.

AA hade inte alls något emot att gå hem igen. När vi kommit hem sökte jag information på 1177 Vårdguiden för att se om det fanns något vi kunde göra för AA. Där framgår att barn inte behöver stanna hemma från förskolan eftersom vissa barn med höstblåsor inte uppvisar några symptom alls. Då läste jag förskolans sjukdomspolicy som upplyste att medtagna barn och inte kan delta i verksamheten ska vara hemma.

Att gå tillbaka till förskolan med AA kändes uteslutet då jag redan talat om för henne att vi skulle vara hemma och hon gladdes år det. Men det kändes olustigt att vabba i onödan. Bara att vabba i sig kändes konstigt, men jag såg fram emot att få en dag med AA då jag märkt att hon på sistone blivit pappig.

Jag är mycket tacksam över att jag fick en mysig dag med AA, men hoppas att det inte blir alltför mycket vabbande i höst och i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0