B:s ögonfärg

För inte så länge sedan insåg jag att B:s ögon inte alls är bruna som jag förutsatt. Jag lade märke till att hennes ögon var rätt ljusa och när jag tittade närmare upptäckte jag att ögonen är tvåfärgade: grå i utkanten av iris och ganska ljust brun närmast runt pupillen. Däremellan är det en flikig övergång.

Jag har nog alltid antagit (utifrån genetikundervisningen i skolan) att mina barn, oavsett pappa, ska få bruna ögon. Därför blev jag ganska förvånad.

Och AA har alltid sagt att B, AA och jag har chokladögon (bruna ögon) medan A har regnögon (blå ögon).

B:s ögon var tydligt mörkblå när hon var bebis medan AA:s också var blå men mer obestämbara. Jag vet inte i vilken ålder ögonens färg inte längre förändras så jag är öppen för att de fortfarande kan förändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0