Ny vardag med dubbla lämningar/hämtningar

Idag börjar en ny vardag med lämningar och hämtningar på två olika ställen. Både A och jag har ängslats inför detta. A har till och med drömt om att han kommit fram till skolan med B väldigt sent.

Vi har tänkt att vi ska cykla för att det ska gå lite fortare. Därför har vi under sommaren testat hur långt B orkar cykla (trots att vi inte alls har långt till skolan). Däremot kommer A börja cykla till och från jobbet, vilket medför att jag får cykla en hållplats även de morgnar som jag inte lämnar respektive de eftermiddagar som jag inte lämnar. Alternativt kan jag åka hem för att hämta cykeln när jag ska hämta. Jag får testa mig fram.

När det inte kommer att gå att cykla längre framåt vintern får vi helt enkelt promenera, men det kommer att ta lite längre tid och möjligtvis kommer vi få höra en hel del klagomål från B.

Förhoppningvis är det bara under detta läsår som vi behöver hämta på två olika ställen. Om B i årskurs ett får plats på det fritids som vi önskar kommer hon att tas med till A:s förskola på eftermiddagen så att vi hämtar båda barnen där. Men vi kommer såklart fortfarande behöva lämna på två ställen på morgnarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0