Ny vardag

Det har gått två veckor på terminen med varsitt heltidsarbete för A och mig. Hälften av morgnarna när jag skulle lämna har varit stressiga. A har nog kunnat ta det lite lugnare, däremot har han haft fler stressiga eftermiddagar när det har varit aktiviteter efter förskolan/skolan.

Jag får cykla även de morgnar och eftermiddagar som jag inte behöver ta barnen, men jag får lite motion och det tar bara lite mer tid. Vi har, som tur är, inte haft så mycket regn än.

Jag tror att vi båda kan sammanfatta det med att det fungerat bra, även om vi fått minus på flextiden. Från nästa vecka går vi båda ner lite i arbetstid, just för att vi ska hinna hämta och lämna. Så då blir stressen förhoppningsvis lite mindre och det kan väl bara gå bättre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0