AA:s sovmönster - snart tre år

De gånger AA varit svår att natta, sedan födseln, kan man räkna på ena handens fingrar. Den senaste veckan har det inträffat två gånger och jag gissar att det beror på att hon sovit för länge på dagen, närmare två timmar.

Jag tror att vi behöver begränsa middagssovningen till en och en halv timme, de fåtal dagar hon sover längre än så. På förskolan är det inte något problem eftersom hon bara brukar sova en timme.

Ibland har AA inte kunnat somna efter lunch, till exempel när hon sovit länge på morgonen eller av oklar anledning. Då har hon hoppat över middagssovningen,  men ändå klarat sig bra fram till läggdags.

Hon brukar sova bättre nuförtiden. Förr vaknade hon efter att ha sovit en timme mitt på dagen och sov därefter lite oroligare. Och sedan i julas har hon slutat vakna till vid 22-23-tiden, vilket var lite opraktiskt eftersom det är den tiden som vi brukar lägga oss. Men hon ropar fortfarande på oss mitt i natten och då behöver någon av oss lägga sig hos henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0