Första klippet

Efter över ett par veckors övertalning fick jag i måndags klippa AA:s hår. Det var första gången någonsin som hennes hår klipptes.

Hennes hår var långt; det gick en bra bit ned på ryggen. Jag tyckte att det såg lite slitet ut och började bli svårhanterat och opraktiskt.

Jag har tidigare neutralt pratat med AA om att klippa hennes hår. Då har vi båda sagt "när" snarare än "om".

När jag för mer än två veckor sedan för första gången frågade om jag fick klippa henne svarade hon omedelbart "nej" Därefter har jag frågat ytterligare en eller ett par gånger och fått samma svar.

När jag i måndags morse ställde frågan igen svarade hon först "nej", men efter lite argumentation och övertalning gick hon med på det. Jag tog det ändå med en nypa salt.

När det sedan blev dags motsatte hon sig inte. Det svåra var dock att klippa henne när hon hela tiden rörde på sig och dessutom fångade B hennes uppmärksamhet hela tiden.
Det blev inte helt rakt, men ändå jämnt på det hela taget. Jag klippte några centimeter under axellängd för att eventuella fel-/snedklipp inte skulle märkas så mycket.

AA var så stolt över att ha klippt sig och annonserade det högt och glatt så fort A kommit innanför ytterdörren. Hon verkar fortfarande glad över det och verkar inte ha ångrat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0