Gemensamt intresse som försvann

Under en tid löste B korsord tillsammans med mig. Jag berättade vilket ord som skulle stå i raden och ofta stavade hon rätt på de ord som låter som de stavas. De ord hon hade lite svårare för ljudade jag tydligt eller hjälpte henne på traven.

I början var det B som var intresserad när jag löste korsord som jag hittade i tidningar eller annat som kom i brevlådan. Sedan övergick vi till appen Ztory som jag har på iPaden. Där gick det lite fortare för henne att skriva med tangentbord och jag behövde inte tyda hennes handstil.

Jag introducerade barnkorsord för B som blev väldigt förtjust, men givetvis behöver hon få mycket hjälp för att lösa dessa trots att hon påstår att hon löser dessa på egen hand.

Nu vill B inte lösa vuxenkorsorden tillsammans med mig längre. Så det var nog ett misstag att visa henne korsord för barn eftersom hon bara vill lösa dessa, trots att hon inte klarar av dem. De barnkorsord vi löser tillsammans går ju fort.

Det är synd att vi mist en gemensam aktivitet som vi båda uppskattade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0