Dans utan föräldrar

AA sa i våras att hon också ville gå på gympa (som sin storasyster). Vi tyckte att hon är lite för liten för det och kom överens om att hon skulle börja på dans i stället. Sedan dess har hon "påmint" oss om detta.

När det sedan blev dags att anmäla henne upptäckte jag att de inte längre har den dans då föräldrarna får vara med. Därför anmälde jag henne till en kurs utan föräldrar och har under hela sommaren försökt påminna och peppa henne inför detta.

När dansen började fick dock föräldrarna vara inne i salen vid första tillfället. Det gick jätte bra: AA gjorde precis som läktaren sa och verkade ha roligt.
Vid andra tillfället skulle föräldrarna stanna utanför. AA fick motvilligt in i salen, men kom snart ut storgråtande. Jag försökte peppa henne att gå in igen, men lyckades inte. Till slut gick vi in tillsammans. Under hela lektionen höll hon tittade hon på mig.
I lördags var det dags igen. Vi peppade henne, men AA var motvillig till att gå till dansen överhuvudtaget. De lyckades komma iväg och när sedan A lockade med en belöning gick hon in i salen utan honom.

På lördags är det dags igen. Vi får se hur det går. Jag tror B ville ha med oss föräldrar in i salen under tre terminer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0