B 7 år!


Jag förstår inte hur tiden gått så fort. Sju år sedan B föddes - sju år sedan jag blev förälder.

Idag fyller vår stora tjej sju år. Vi firade som om gårdagen var hennes födelsedag för att slippa stressa en måndagsmorgon. B gick med på det. Det var nog skönt för henne att slippa vänta ytterligare en dag.

Det blev sång och presenter på morgonen. Sedan kunde hon hela förmiddagen bygga med Lego som hon fått i present. På eftermiddagen kom mormor, morfar och moster med familj. Det blev pannkakstårta och nudlar (pad thai) som hon önskat. 

Utöver att önska sig i princip alla leksaker i hela världen önskar hon sig pengar för att kunna köpa sin egen iPad. Jag tror att B är tillräckligt disciplinerad för att lyckas.

Samtidigt som jag förväntar mig att hon ska "vara en stor tjej" tycker jag att det är så viktigt och vill verkligen att hon får vara barn. Jag måste bli bättre på att påminna mig om detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0