Första dagen för barnen

Igår var första dagen för B i skolan, så säger A och jag eftersom vi räknar första klass som skola och inte förskoleklass. Men enligt B har hon redan gått i skolan ett år förstås. Skoldagen började med uppträdande på skolgården innan de gick in till klassrummet.

När jag på eftermiddagen/kvällen frågade B svarade hon "bra" på alla mina hur-frågor och "ja" på alla "var det roligt"-frågor. Jag får välj vara nöjd att hon svarade på alla mina frågor. 

Det var även första dagen för B på sitt nya fritids. Där fick jag en utförligare rapport från fritidspersonalen. Hon har funnit sig till rätta direkt i den stora gruppen. De hade gått till en sjö badat och grillat hamburgare och marshmallows. B var väldigt glad och nöjd när jag hämtade henne på fotbollsplanen bredvid AA:s förskola. Det enda hon klagade på var att jag hämtade henne för tidigt.

För AA var det första dagen på storbarnsavdelningen. Hon kommer att vara på denna avdelning tills hon slutar på förskolan. Pedagogen berättade att allt hade gått bra och att det första AA hade velat göra var att gå runt och titta på avdelningen. AA berättade att hon inte saknade sina kompisar från den tidigare avdelningen eftersom hon fick träffa dem ute på gården.

Skönt att terminen börjat bra, men jag är beredd på att det kan komma bakslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0