Ny fröken

I torsdags träffade jag B:s lärare för första gången då det var föräldramöte. Vi fick utförlig information om ämnet svenska: de specifika målen och vad vi som föräldrar kan göra. Däremot saknades helt motsvarande information om matte. Det kanske är svenska som är ämnet i huvudfokus i årskurs ett.

Idrottsläraren redogjorde kortfattat om vikten av att delta på lektionerna, vad barnen behöver ta med sig samt de viktigaste datumen att hålla reda på under höstterminen. De andra ämnena som de kommer att ha är engelska, SO, NO, bild och elevens val.

Tyvärr fick jag inte en positiv uppfattning om klassens lärare. Hon var ibland otydlig med innehållet som hon framförde och det förstärktes av att hon ofta inte avslutade sina meningar. Jag hoppas innerligt att hon är tydlig och pedagogisk när hon pratar med barnen. Och jag hoppas att jag kommer att revidera bilden av henne vid utvecklingssamtalet senare i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0