Första dosen Alvedon

I förra veckan hade AA öroninflammation och hon fick stanna hemma två dagar. Det var första gången något av barnen hade det.

AA hade varit förkyld några dagar och när A hämtade henne från förskolan på tisdagen var hon helt sänkt. När de kommit hem klagade hon på smärta i örat. Under eftermiddagen låg hon i soffan och vilade/sov. Att få i henne middag var inte lätt, men till slut fick hon i sig lite grann.

A åkte för att köpa Alvedon och efter att AA fått i sig det blev hon som ett annat barn - glad och pigg. Sedan var hon svår att natta när det var dags.

Under onsdagen var hon fortfarande lite dålig, men var hur glad som helst när hon hälsade på mig när jag kom hem efter jobbet.
Jag var hemma med henne på torsdagen. Då var hon som vanligt. Hon var väldigt glad över att ha fått stanna hemma från förskolan två dagar.

Jag tyckte att det var skönt att Alvedonen lindrade så mycket och att hon inte blev alltför dålig. Sedan hoppas jag att det inte kommer hända alltför ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0