Första sportlovet

Det märks att det är sportlov - i morse när jag lämnade B på fritids var det helt tomt på vägarna utanför skolan och folktomt även på skolgården. B har gått på fritids alla dagar, men är ledig imorgon när A är hemma med AA.

I helgen undrade B varför hon skulle gå på fritids och bad om att få vara ledig. Jag kände mig lite som en dålig förälder som inte tagit ledigt för att få vara med mitt barn.

Jag försökte förklara för henne att vi tagit ledigt en annan vecka. (Så egentligen har hon det rätt bra.)

Det har varit en del barn på fritids. När jag hämtade i måndags var det inte många barn kvar, men igår var det flera stycken.

B har inte tjatat om att få vara hemma efter att veckan började i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0