Törnrosadrömmar

Jag har av mamma fått höra att min favoritkaraktär när jag var liten var Törnrosa. Det är inget jag minns, men jag vet att jag var rätt flickig och kan tänka mig att jag tyckte om prinsessor.

Gissa vilken AA: s favoritkaraktär är? Utan någon påverkan från vare sig mig eller A har Törnrosa blivit den mest omtyckta av Disneys prinsessor. Hon tycker även om de andra, men inte lika mycket.

Gissningsvis började det med att AA, av sin gammelfarmor och -farfar, fick en rosa maskeradklänning med Törnrosas bild på. Hon tycker väldigt mycket om klänningen och tar på sig den några gånger i veckan. I början hängde den högt i garderoben och då frågade hon efter den. Nu hänger den tillgängligt för henne och hon kan själv ta fram och på sig den.
Tack och lov har hon inte fått för sig att hon ska ha på sig klänningen utanför hemmet (utöver utklädningsdagen på förskolan) utan hon verkar mest vilja gå omkring hemma och känna sig fin.

Det är dock först på senare tid som någon karaktär blivit så populär hos henne. Ibland vill hon leka Törnrosa. Då lägger hon sig i sin säng (med eller utan klänningen) och prinsen (jag) ska komma för att väcka henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0