Småbarnstidens era är över

Den varade nästan sju år.

Idag tog vi bort det sista kännetecknet för småbarnstiden hemma hos oss - skötbordet (eller i vårt fall en skötbädd). A skojade om att det var dags att korka upp champagnen. Men även om det inte firas så innebär det ändå slutet av en rätt prövande tid med för lite sömn, huvudsaklig fokus på barnen och brist på par- och egentid.

När vi haft möjlighet, och det har tilltagit sista tiden, har vi ordnat och prioriterat partid. Det är egentiden som är otillräcklig, särskilt för mig, tror jag. Jag behöver ensamhet för återhämtning - jag har upptäckt det först på senare tid och mer nu än före barnen fanns.

Jag förstår att jag kommer sakna småbarnsåren, men just nu känner jag lättnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0