Luciafirande utan föräldrar

I år fick inga föräldrar vara med på förskolans luciafirande. Väldigt tråkigt även om jag självklart har förståelse för det. Eftersom det endast är de äldsta barnen på förskolan som deltar i luciatåget missade vi AA:s enda lussande.

Firandet var planerat till i fredags, men efter protester(?) från föräldrar flyttades firandet till i måndags i stället. AA meddelade tidigt att hon inte ville vara med på luciafirandet när det var på en fredag (då hon brukar vara ledig), men när det flyttades hade hon inga betänkligheter alls.

När jag igår hämtade AA fick jag höra från en pedagog hur duktig hon varit or och hur seriöst hon tagit det. Hon hade stått rak i ryggen och varit fokuserad. Dessutom hade hon sjungit högt och kunnat alla sångerna utantill.

Samtidigt som jag tycker att det var roligt att få veta blev jag såklart ledsen över att jag själv inte får se det. AA har sjungit/övat lite grann här hemma och vi har hört hur duktig hon är med text, melodi och toner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0