Överraskning från tandläkaren

Under skidresan blev jag uppringd av tandläkaren. De ska, på B, dra ut den mjölktand som är i vägen för sexårstanden.

Hennes röntgenbild hade tydligen skickats för konsultation och då kom man fram till att tanden bör tas bort.

Vi bokade in en tid på sportlovet för detta. Sköterskan förklarade omsorgsfullt hur bedövningen ska gå till. Detta gjorde mig ännu mer nervös.

Jag tycker så synd om B som behöver gå igenom detta och önskar att jag kunde få göra det i hennes ställe. A försökte lugna mig genom att förklara att det är mycket lättare att dra ut en mjölktand än en permanent tand, även om det är en kindtand.

Det blir A som får följa med till tandläkaren den dagen - jag känner att jag antagligen kommer börja gråta för B:s skull om jag är där. Det ska bli skönt när detta är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0