Pianolektioner

I början av vårterminen anmälde jag B till pianolektioner genom kulturskolan. Jag trodde inte att hon skulle få plats förrän till hösten. Men vi fick till och med flera tider att välja bland.

B har tidigare uttryckt att hon vill lära sig spela piano, men då var hon ganska liten. Vi tänkte då att vi skulle vänta tills hon kunde få lektioner genom kulturskolan.

Så i måndags var hon på sin första lektion. Jag hade trott att det inte skulle passa henne och att hon skulle tycka att det var tråkigt. Själv sa hon direkt efter lektionen: "Jag trodde det skulle vara tråkigt, men det var roligt."

Hon verkar verkligen tycka att det är roligt och har hittills spelat/övat en liten stund efter att vi ätit middag.

Just nu har B tre aktiviteter: fotboll, skridskor och piano. Det kan vi tycka är lite för mycket, men skridskoskolan pågår endast under vintersäsong. Och vi trodde att fotbollen endast skulle pågå under sommarhalvåret. Vi får se om B längre fram behöver välja vad hon vill fortsätta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0