Stark inlevelseförmåga

AA har verkligen nära till känslorna och stark inlevelseförmåga. Ännu mer för att inte ens vara fem år.

I samband med att vi pratar om Covid-19 och döden säger AA att det är bättre att hon och B dör än vi föräldrar. Både A och jag invänder att det är tvärtom eftersom de har fler år att leva. AA menar då de inte kan ta hand om sig själva. Vi berättar att det finns många som kan ta hand om dem om vi inte finns; mormor, morfar, moster, farmor, faster och farbröder.

Plötsligt ser vi hur AA förstår innebörden av det vi pratar om och blir tårögd. Snabbt berättar vi att vi kommer att leva många år till. Det är ett påstående som jag har svårt för eftersom det inte är något vi vet, men för att trösta AA använder jag mig själv av det.

Efter att ha suttit i mitt knä och ätit frukost blir hon glad igen. B var närvarande under hela samtalet, men hon var helt oberörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0