Utvecklingssamtal med AA

I tisdags var jag på utvecklingssamtal med AA på förskolan. Egentligen framkom inget nytt för oss.

Pedagogen berättade att AA ibland meddelar att hon vill vara för sig själv och att det respekteras. När hon sedan vill leka med kompisarna kommer hon tillbaka. Hon är dock alltid med på samlingarna och tycker att de är roliga.

Hon har några tjejkompisar på avdelningen, de flesta av dem är ett år äldre. Jag blev inte förvånad med tanke på att hon alltid har föredragit att leka med äldre barn framför barn i sin egen ålder och hur mogen hon är. Det är endast fem barn i hennes årskull på avdelningen.

Ibland ser pedagogerna att AA äter väldigt lite till mellanmål och kan då fråga en extra gång om hon inte vill ha mer. Så tacksam eftersom jag tycker hon äter ganska lite och dessutom är ganska liten.

Vid slutet av samtalet berättade pedagogen att det hade varit roligt att se hur AA är när en förälder är med. Jag gissar att AA pratade mer än vanligt (nästan konstant) och var mer sprallig och tog mer plats än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0