Snart cyklar AA!

Äntligen har det lossnat! I ett par år har vi försökt lära AA att cykla, men hon har varit försiktig och rädd så varenda bakslag ledde till motstånd och nystart. Inget av allt vårt peppande har lett framåt.

Vi har då tänkt att hon ska få ta det i sin egen takt och att hon kanske kommer vilja lära sig en dag. Men hon har inte visat något intresse för det.

AA ville att det skulle gå långsamt och då är det ju svårt att hålla balansen. Samtidigt hade hon svårigheter att styra. Det motoriska är definitivt inte hennes starka sida.

Efter att jag sprungit efter hennes cykel några gånger kom vi fram till det var bättre om A gjorde de eftersom det alltid slutade med att vi skällde på varandra. Hon för att jag inte höll i cykeln tillräckligt stadigt och jag för att hon hade för låg fart.

I år har jag försökt motivera henne med att ge henne lika mycket skärmtid som hon cyklar. Det har faktiskt gjort att hon gärna vill cykla. Fortfarande springer A bakom cykeln, men hon har klarat av att cykla lite själv. Jag tror att hon har förstått hur hon ska hålla balansen på cykeln.

Förhoppningsvis kan hon cykla och hantera cykeln till skolstarten.

Trackback
RSS 2.0