Nästan skön ansiktsmask

Igår kväll var jag ensam hemma så då passade jag på att lägga en ansiktsmask. Ansiktsmasken Deep down detox Ultra-cleansing mud mask från Formula 10.0.6 har legat i badrumsskåpet ett tag.

När jag stack in näsan i förpackningen möttes jag av en frisk och lagom stark doft av apelsin. Jag trodde att konsistensen skulle vara densamma som min gamla Mineral Gentle exfoliating mask från The body shop eftersom krämen låg som en klump i förpackningen. Men när jag applicerade krämen i ansiktet kändes det som en tjock, härlig kräm.
Tyvärr fick jag en stickande känsla i ansiktet av den som jag tycker är obehaglig så jag klarade inte av att ha masken de 10-15 föreskrivna minuterna - jag ville få bort det från ansiktet. När jag tvättat bort masken var huden len och mjuk, och den stickande känslan var helt borta.


Ansiktsmask från Formula 10.0.6


Om man bortser från den stickande känslan som jag fick tycker jag att det var en härlig ansiktsmask; den luktade gott, hade härlig konsistens och lämnade en len hud efter sig.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad är priset på den då?

Just nu har jag yves rocher snabbmask som verkar i 3 minuter. Den doftar fräscht av citrus. Snabbt är bra i min värld :)

2011-05-20 @ 20:56:53
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles

Tror den kostar 20 kr för en engångspåse, men den räcker säkert till två gånger. Jag tycker att det är rätt skönt att slippa ha ytterligare en tub på hyllan, särskilt eftersom jag inte lägger ansiktsmask särskilt ofta.

Jag brukar lägga ansiktsmasken innan jag borstar tänderna så sparar man lite tid:-)

2011-05-23 @ 11:00:36
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0